האם באמת אפשר להפסיק את המרדף אחרי שיווק עצמי, להכפיל הכנסות, לקבל מידי יום עשרות פניות מלקוחות חדשים למייל וכל זאת מבלי לצאת מהמזגן? יצאתי לגלות איך הצליחו בעלי העסקים האלו להפוך לידועים ומבוקשים בתחומם תוך 90 יום בעזרת שיווק בוידאו.
אם עד כה התרגלנו שבשביל למנף את העסק צריך לרוץ בין קבוצות נטוורקינג, לשרוף שעות על "דייטים עסקיים", להשקיע ימים בשיווק ולחכות לתוצאות, העידן הטכנולוגי מאפשר לנו להגיע לאלפי אנשים מידי יום ואף ליצור ביקוש בקרב לקוחות חדשים שמעולם לא הכירו אותנו קודם לכן.
מדיאטנית ועד רואת חשבון, בין ת"א לשומרון, יצאנו לראיין 4 נשות עסקים שיישמו את שיטת השיווק החדשנית בוידאו של לירון מור, הפכו לנוכחים וויראלים ברשת וחוו מהפך תדמיתי וכלכלי תוך 90 יום בלבד.
מעיין דיין: "הרגשה של סלב בתחום שלך. ההכנסות שלי מהעסק גדלו פי 5".
את מעיין דיין (29), דיאטנית קלינית, תושבת שערי תקווה בשומרון, נשואה ואמא ל-3 ילדים אנחנו פוגשים בשנה השישית לעסק שלה. לפני שנה וחצי במהלך ההיריון עם בנה השלישי היא הרגישה צורך לעשות מהפך בעסק, כאשר המטרה הייתה להרוויח יותר ולעבוד פחות.
היא מספרת לנו: "החלטתי שאני רוצה לקחת את העסק כמה צעדים קדימה אך עדיין להקדיש זמן למשפחה ולילדים. נרשמתי אל קורס שיווק בוידאו של לירון מור, נחשפתי למודל הייחודי ובמהלך חופשת הלידה התחלתי להפיק סרטונים קצרים בשיטת "עשי זאת בעצמך".
והתוצאה? שינוי ענק בעסק. התחילו לפנות אלי הרבה נשים שאני לא מכירה ולהתעניין במוצרים ובשירותים שלי, אפילו בבתי קפה ובסופר שאלו אותי "את מעיין הדיאטנית?" הייתי בשוק, הרגשתי כמו סלב לרגע".
מעיין דיין: "בזכות שיווק בווידאו, אנשים עצרו אותי ברחוב והתעניינו במוצרים שלי"
מעבר לבאז ברשת, יש עוד תוצאות שהשגת בזכות סרטוני הוידאו?
מעיין מספרת לנו בהתלהבות: הסרטון הכי ויראלי גרף 50,000 צפיות. וההכנסות הממוצעות בעסק זינקו פי 5. מבלי שכיוונתי לכך, חברות וארגונים החלו לפנות אלי ולבקש ממני לבוא להרצות בפניהם על תזונה נכונה ואורח חיים בריא. לקוחות פוטנציאליים הפסיקו לדבר איתי על המחיר ולא עובר יום בלי פניות חדשות.
בתור מי שמתגוררת בשומרון ונחשפת בעיקר לקהילת לקוחות קבועה, הסרטונים מאפשרים לי לחשוף את הידע והפעילות הייחודית שלי לכל מקום בארץ בזמנים ובמועדים הנוחים לעוקבים שלי. זה ממש כמו להעסיק איש שיווק שחושף לי את העסק לאלפי לקוחות, 24 שעות ביממה.
ספרי לנו על מהלכי השיווק בוידאו שהובילו אותך להצלחה?
יש שניים, היוזמה הראשונה היא "קייטנת תזונה לאמהות", מדובר בפורום סגור וחינמי שבו אני מפרסמת סרטונים עם טיפים לתזונה נכונה בתקופת הקיץ לקהילה של 3000 אמהות, חלקן כבר הפכו ללקוחות שלי. והדבר השני הוא צילום קורס דיגיטלי " INSIDE-OUT" להעצמת נשים ולירידה במשקל, מדובר במוצר וידאו דיגיטלי שיוצר לי הכנסה פסיבית בעסק.
הצצה לקורס דיגיטלי "INSIDE-OUT"
רחל ורשבסקי: "ההכנסות הממוצעות זינקו פי 4 , פתאום הזמינו אותי להתראיין בטלוויזיה".
את רחל ורשבסקי, תושבת ת"א, נשואה +1, אדריכלית ומעצבת פנים בסגנון האקלקטי, החיבור בין ישן לחדש לטובת אלו שעדיין לא למדו לשחות בעולם העיצוב, אנחנו פוגשים בסטודיו RWS בת"א כשהיא עצמאית ב-7 השנים האחרונות, ולאחר קריירה מרשימה בסקטור הציבורי במהלכה הייתה שותפה לתכנון וליווי פרויקטים גדולים וביניהם הבורסה לניירות ערך.
רחל ורשבסקי: "תוך מספר חודשים ההכנסות שלי זינקו פי 4 בזכות סרטוני הוידאו"
אחרי ניהול פרויקטים גדולים וניסיון מפואר למה בכלל היית צריכה לשווק את עצמך באמצעות סרטוני וידאו?
מאז שפתחתי את הסטודיו שלי השקעתי הרבה מאמצים בשיווק העסק, שתיתי למעלה מ-200 כוסות קפה עם לקוחות פוטנציאליים וקולגות על מנת לקדם שיתופי פעולה, אך רוב הפגישות לא הובילו לעסקאות וכשנסגרו עסקאות דובר על פרויקטים קטנים שאינם תואמים את החזון שלי. לא פעם הרגשתי תסכול וידעתי שאני חייבת לעשות שינוי.
במהלך ההיריון עם הבת שלי נחשפתי לסרטונים של לירון מור, נרשמתי לקורסים שלה והתחלתי לצלם סדרת סרטוני וידאו חינמית תחת הכותרת "הסודות של האדריכלים", שבהם חשפתי כלים פרקטיים ומקוריים לתכנון, עיצוב ושיפוץ הבית". מהצצה בערוץ היוטיוב שלה אנחנו מגלים שלסדרה שלה יש כבר עונה 4.
הצצה לסדרה האינטרנטית "הסודות של האדריכלים"
מעניין! ומה היו התוצאות?
ביום הראשון היו למעלה מ-5000 צפיות, עד סוף השבוע 15,000 וכיום הסרטון הכי ויראלי שלי עומד על כ- 150,000 צפיות. הרבה לפני שהספקתי להבין מה קורה נוצרה לי קהילת עוקבים שממליצה ומדברת עלי גם מחוץ לרשת, שלב המכירה עם הלקוחות הפוטנציאליים שפונים אלי הפך להרבה יותר פשוט ומהיר, הרי הם נחשפו אלי כמה וכמה פעמים קודם לכן ברשת והאמון החל להיבנות הרבה לפני שנפגשים.
אני בהחלט יכולה לשתף שאחרי פרסום הסרטונים שלי הגיעו אלי לקוחות עם עסקאות בטווח של עשרות אלפי שקלים, דבר שלצערי לא קרה במשך שנים. תוך מספר חודשים ההכנסות שלי זינקו פי 4, פתאום פונים אלי מהטלוויזיה לראיונות ואפילו הזמינו אותי להרצות בנושאי עיצוב פנים ואדריכלות.
רו"ח מיטל גביזון: "תוך זמן קצר יחסית יצרנו תדמית חדשנית למשרד שלנו. הלקוחות מתגאים בנו ואנשים פונים אלינו מכל רחבי הארץ".
מעולם העיצוב והאדריכלות אנחנו עושים מעבר חד לראיית חשבון ופוגשים את רו"ח מיטל גביזון, תושבת קרית אונו, נשואה +3, המנהלת את משרד רואי החשבון גביזון ושות' יחד עם בעלה אורן. מיטל מספרת לנו על השליחות שלה להעביר את הידע בתחום המיסים לציבור בעלי העסקים ואם אפשר אז להוסיף לו חיוך.
אורן ומיטל גביזון: "סרטון ביתי פשוט שצילמתי הפך לויראלי וגרף אלפי צפיות תוך שעות"
מעניין אותי לדעת – על מה היה הסרטון הראשון שלכם?
במקביל לקורס שיווק בוידאו עם לירון מור התחלתי להפיק סרטונים כאשר הראשון היה "פנסיית חובה לעצמאים" בעקבות החוק שעבר בכנסת. זה היה סרטון הכי פשוט וביתי שצילמתי. תוך מספר שעות הוא הפך לויראלי עם למעלה מ-60 שיתופים ואלפי צפיות. היה בו שילוב בין עיתוי מוצלח לידע שבעלי עסקים היו צמאים לו.
שבועיים לאחר מכן הפצתי סרטון מתנה תחת הכותרת "טיפים חשובים להתנהלות נכונה מול רשויות המס ואיך לחסוך כסף", מהלך נוסף שיצר באז.
ומה היו התוצאות?
קודם כל חשוב לי להגיד שלא מדובר בשגר ושכח, מי שמתחיל לפרסם סרטונים צריך ליצור המשכיות על מנת שהקהל שלו ישמור על רמה מסוימת של סקרנות וימשיך לעקוב אחריו. מעבר לכך אני מרגישה שגרמנו לאנשים להיות מרותקים ולהתעניין בתחום שנראה בהתחלה אפור ומפחיד.
זכינו להיות המשרד הראשון בארץ שעשה מהלך חדשני כזה, יצרנו גאווה בקרב הלקוחות שלנו, הצלחנו למלא סדנאות פרונטליות ואינטרנטיות בנושא מיסים לבעלי עסקים, הצלחנו להנגיש את הידע של המשרד לבעלי עסקים בכל הארץ מהצפון ועד לדרום, שאליהם לא היינו מגיעים ללא הוידאו. מה שהתחיל בתור חשש "מי ירצה לצפות בסרטונים על מיסים" הפך לטרנד סוחף בתחום שלנו והוסיף חיוך לעיסוק במיסים.
אני סקרן, יש עוד מהלך וידאו מקורי שעשיתם?
הפקנו קורס דיגיטלי "מיסים למתחילים", המעניק לבעלי עסקים את הידע הדרוש להם להתנהלות נכונה מול הרשויות ולחסכון משמעותי בהוצאות המיסים.
הצצה לקורס הדיגיטלי "מיסים למתחילים" בהדרכת רו"ח מיטל גביזון
לימור לרר: "עברתי ליישוב חדש והייתי צריכה להתחיל את הפעילות בקליניקה מ-0".
הסיפור של לימור לרר (34), נשואה +3, תושבת שערי תקווה וקוסמטיקאית פרא רפואית בעיסוקה, הוא מעט שונה. במשך שנים הייתה לה קליניקה בפתח תקווה עם לקוחות קבועים, תחום השיווק בוידאו קרץ לה, אך עדיין הייתה נבוכה לצלם את עצמה ולפרסם ברשת. מה שעודד אותה לעשות את הצעד האמיץ היה המעבר מפתח תקווה לשערי תקווה והצורך ליצור לעצמה ביקוש מ-0 בסביבה חדשה לגמרי.
לרר מספרת לנו: שבועיים לפני שילדתי את הבת השלישית הצטרפתי אל קורס שיווק בוידאו באקדמיה של לירון מור והתחלתי ליישם את השיטה שלה. בחודש התשיעי להריון בחרתי להרים את המצלמה ולצלם טיפים בני דקה בתחום הקוסמיטיקה.
לימור לרר: "תוך 3 חודשים הקליניקה החדשה שבניתי מאפס הייתה מלאה!"
איזה מהלך מנצח יצר לך ביקוש לקליניקה החדשה?
פתחתי קבוצת סגורה לנשים בשם "להיות הקוסמטיקאית של עצמך", שבה אני מעניקה טיפים מקצועיים לשימוש בתכשירים השונים, לטיפוח העור, לרכישת מוצרים ומקפידה לשתף בטרנדים חדשים. מעבר לכך אני מקפידה לפרסם סרטונים שלי גם בקבוצות של היישוב, מהלך שחושף אותי לקהל מדויק שקרוב אלי ברמה הפיזית.
אילו תוצאות יש לפעילות שלך ברשת?
נשים שאני לא מכירה פונות אלי ואומרות לי "אני רואה את הסרטונים שלך ואני חייבת לתאם איתך", תוך 3 חודשים הפכתי למוכרת ביישוב החדש והקליניקה שבניתי מ-0 במקביל לחופשת לידה הגיעה לאותן הכנסות כמו הקליניקה הוותיקה שהייתה לי בפתח תקווה.
מעבר לכך הסרטונים מגדילים את הביקוש למוצרים ולתכשירים שאני מוכרת בקליניקה גם בקרב לקוחות חדשים שעדיין לא הגיעו אלי לטיפולים.
הצצה לפרק בסדרה "להיות הקוסמטיקאית של עצמך"
לירון מור: "שיווק בוידאו הופך כל בעל עסק למבוקש ביותר בתחומו תוך מספר חודשים".
לקראת סיום אנחנו מבקרים במשרדי חברת VMI בע"מ ופוגשים שם את לירון מור, מחלוצות תחום השיווק בוידאו בישראל, מי שחצתה עם סרטוניה את רף המיליון צפיות ומלווה אלפי יזמים ובעלי עסקים לשיווק בוידאו בשיטת "עשו זאת בעצמכם".
לירון מור: "שיווק בווידאו הופך בעלי עסקים למבוקשים בתחומם תוך מספר חודשים בלבד"
ספרי לנו איך הגעת לתחום?
התחלתי את דרכי כיזמית בעולם הקוסמטיקה בחברה שעבדה ע"פ מודל השיווק הרב שכבתי. במשך שנה וחצי רצתי אחרי שיתופי פעולה ולקוחות ועדיין לא הצלחתי לעמוד ביעדים, שלא נדבר על להרוויח את שכר המינימום, מספרת לירון בנימה אישית.
כשתחום השיווק בוידאו היה בחיתוליו בישראל הסתקרנתי. נחשפתי אליו בפייסבוק, התחלתי ללמוד אותו, לנסות אותו על עצמי ומהר מאוד שיניתי את מציאות חיי. צילמתי סרטונים עלי ועל מוצרי הקוסמטיקה ומכאן חוויתי מהפך בעסק. תוך חודש הגדלתי ביקוש במאות אחוזים והרווחתי לראשונה בחיי 17,180 ש"ח, התרגשתי והבנתי שיש כאן פוטנציאל.
בהמשך הדרך פיתחתי מודל שיווק עצמי בוידאו והחלטתי שעל הקוסמטיקה אני מוותרת, הרי התחום היה רק טריגר להיות עצמאית, ואת השיטה שלי לשיווק בוידאו אני ממשיכה לפתח ולהדריך בקרב בעלי עסקים קטנים ובינוניים. עם השנים בניתי קורסים דיגיטליים המלמדים את השיטה ולשמחתי ההצלחות מדברות בעד עצמן.
חמשת סוגי סרטוני הוידאו שכל בעל עסק צריך
מה מיוחד בשיטה?
מדובר בשיטה לשיווק בוידאו שעובדת ב-3 שלבים יישומיים אותה 90% מבעלי העסקים יכולים לצלם, בקורסים שלי ובהדרכות אני מלמדת כיצד ליצור סרטוני וידאו ויראליים בשיטת עשו זאת בעצמכם, את הסרטונים ניתן לצלם בכל מכשיר טלפון חכם ולערוך באפליקציות או בתוכנות עריכה זולות. מעבר לכך אני מגיעה מעולם העסקים הקטנים, לכן השיטה שפיתחתי מדברת באותה שפה ומובילה אנשים להצלחות.
הנוסחה למשוך לקוחות חדשים לעסק 24 שעות ביממה בעזרת שיווק בווידאו
עם יד על הלב, זה מתאים לכל אחד?
השיטה מתאימה ל-90% מבעלי העסקים ובפרט למאמנים, מטפלים, רופאים, עו"ד, רואי חשבון, בעלי חנויות ורשתות, מרצים מנחי סדנאות, אומנים וכיו"ב. כל אדם שרוצה להפוך למוכר בתחומו במינימום זמן וכסף, יכול ליישם את השיטה ולפגוש את התוצאות בשטח", מסבירה לירון מור ומוסיפה: "מגיעים אלי בעלי עסקים שמעולם לא העלו סרטונים לרשת ומצליחים להפוך למובילי דעת קהל ולמבוקשים בתחומם בטווח של מספר חודשים בלבד."
לספרייה ענקית של תכנים בחינם לשיווק העסק, בקרו עכשיו באתר של לירון מור.
לפרטים נוספים על השיטה של לירון מור לשיווק בווידאו, לחצו כאן.